ARS Nobilis logo mobile

Nieuwe communicatiestrategie voor ARS NOBILIS

Intro

Bij de nationale beroepsfederatie Ars Nobilis – de Belgische Federatie voor Juwelen en Uurwerken wordt er achter de schermen heel hard gewerkt om de belangen van de sector te verdedigen.

Bij de nationale beroepsfederatie Ars Nobilis – de Belgische Federatie voor Juwelen en Uurwerken wordt er achter de schermen heel hard gewerkt om de belangen van de sector te verdedigen. Dit werk is echter minder zichtbaar voor de sector en zelfs voor de leden die regelmatig om advies vragen.  De missie en de resultaten die we hierin als federatie boeken werden tot nu toe onvoldoende belicht naar de alle partijen toe.  Daar komt nu verandering in!

Dankzij het harde werk van de commissie Marketing en Communicatie is er een integraal communicatieplan tot stand gekomen waarin de verschillende communicatietools volledig op elkaar afgestemd zijn. Er werd een nieuwe huisstijl uitgewerkt die wordt doorgetrokken in alle communicatie elementen. Die huisstijl is gebaseerd op het gekende logo en heeft een frisse, hedendaagse vormgeving gekregen waarbij de kenmerkende elementen uit het logo terug te vinden zijn.

De vernieuwde website wordt een stuk vereenvoudigd, ook qua inhoud. Zo zal de site gebruiksvriendelijker en steeds up to date zijn. U zal meteen de informatie terugvinden die voor u relevant is. De besloten ledenzone blijft behouden voor nieuws dat exclusief voor onze leden bestemd is.

Ook de social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn worden onder handen genomen. De vier bestaande Facebook pagina’s worden samengebracht in één tweetalige pagina. Bovendien komt er een besloten Facebookgroep waarin u de informatie die exclusief bestemd is voor onze leden kunt terugvinden. De bestaande Instagram pagina zal sterker uit de verf komen en zal regelmatig van posts worden voorzien.  Tot slot komt er een gloednieuwe LinkedIn pagina waarin het profiel van Ars Nobilis duidelijk naar voor wordt gebracht.

Door sterker aanwezig te zijn op social media streven we ernaar om meer collega’s in de sector te bereiken, hen sneller en beter te informeren en het harde werk van Ars Nobilis nog meer onder de aandacht te brengen.

Tot slot zal de communicatie naar de pers toe anders worden aangepakt. Het doel is om een tweetal product-persberichten per jaar uit te sturen in functie van de hoogtepunten in de verkoop zoals de eindejaarsfeesten en de periode van huwelijken en lentefeesten. Naast enkele ‘corporate’ berichten die de standpunten van Ars Nobilis zullen toelichten waar dat nodig is, zal Ars Nobilis inspelen op de actualiteit en maken we zo het profiel van Ars Nobilis naar de pers toe duidelijk.

Kortom, Ars Nobilis werkt aan communicatie waarbij u als lid nóg meer geïnformeerd wordt en de sector op diverse manieren ondersteund wordt.

Scroll naar boven